fbpx

מגזין בריאות ורפואה טבעית

אצלך בטלפון | פעם בחודש

גיליון מס' 10 - יולי 2019

ממלפפון ועד עשב החיטה:
המזונות שיעזרו לכם להתקרר בקיץ

כשהטמפרטורות בחוץ עולות , גופנו מתקשה לעמוד בשרב ובלחות. חוץ מלהדליק את המזגן או להיכנס למקלחת, ישנן דרכים אחרות שיעזרו לנו לקרר את הגוף. מנבטים ועד סומק, המזונות שיעשו לכם את הקיץ לקליל, מהנה והכי חשוב- קריר

עקרונות התזונה בקיץ

ירקות ופירות דינמיים

האנרגיה של הקיץ באה לידי ביטוי בהרכב התזונתי כמו גם בצורת הבישול. המזונות שנאכל צריכים לבטא את הדינאמיות של הקיץ דרך הצבעוניות שלהם, שבאה לידי ביטוי בפירות וירקות העונה.

בגזרת הירקות מדובר על עגבניות, מלפפונים, פלפלים, חציל, נבטים, דלורית, קישואים ודלעת. באגף הפירות מובילים האבטיח, מלון, מנגו, ענבים, פסיפלורה, אפרסקים ושזיפים.

מזונות קרים מידי

בקיץ קיימת נטייה לצרוך הרבה מזונות קרים, כמו שתייה קרה במיוחד, ארטיקים או גלידות. הרפואה הסינית מזהירה מצריכה מוגזמת של מזונות מסוג זה, מכיוון שהם מקררים את 'אש העיכול'. הקור מכווץ את הקיבה ולמעשה פוגע במערכת העיכול.

בישול קצר מידי

הדינמיקה של הקיץ צריכה להיכנס גם לאופן הבישול – בישול בטמפרטורות גבוהות ולזמן קצר, כמו באוכל מוקפץ או מאודה. טכניקות בישול אלו שומרות על הערכים התזונתיים של המזון ומסייעות להחזיר לגוף ויטמינים ומינרלים חשובים שמתנדפים עם הזיעה.

ניתן גם לאכול ירקות טריים וחיים כמו בסלטים, ובאופן כללי חשוב להשתמש ביותר מים בבישול ולצמצם את השימוש במלח.

עונת הקיץ לפי הפילוסופיה הסינית

ברפואה ובפילוסופיה הסינית הקיץ הוא ביטוי לשיא הבשלות במחזוריות של עונות השנה והוא גם ביטוי לאלמנט האש. זו העונה שרוב הפירות מבשילים, העונה הכי חמה וזו שמכילה גם הכי הרבה אנרגיות של היאנג.
כדי שנוכל להיות בהרמוניה עם הטבע בעונת הקיץ, עלינו לאמץ ולבטא בעונה זו עקרונות "יאנגיים" בשגרת יומנו – התפתחות וגדילה, שמחת חיים, יצירתיות, ריבוי פעילויות מחוץ לבית ופעילויות אקטיביות.
זו העונה שבה האדם צריך להיות במצב הכי פעיל שלו, אך מעבר לאורח חיים נכון בתקופת הקיץ, גם התזונה צריכה להיות מותאמת לעקרונות אלו.

אננס
כל מה שחשוב לדעת עליו

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שבריא ?

הירשמו לקבוצת WhatsApp בריאות​

8 מזונות שיצננו לכם את הקיץ

המזונות הבאים הם מזונות בעלי אנרגטיקה קרה וקרירה. אכילה מתונה ומבוקרת שלהם לאורך כל עונת הקיץ תסייע רבות בהתמודדות עם החום בחוץ: ​

1

סויה ומוצריה
לחץ >>
ברפואה הסינית, הסויה היא בעלת אנרגיה קרירה, ולכן צריכה שלה ושל מוצרים הנגזרים ממנה (טופו, רוטב סויה ללא תוספת מלח, ממרח מיסו, אדממה, נבטים סיניים) תסייע בקירור הגוף

2

עגבניה ומלפפון
לחץ >>
שני ירקות שנחשבים קרים, אכילה שלהם מאזנת טמפרטורה חמה בגוף על ידי הכנסה של קור

3

נבטים
לחץ >>
במיוחד מומלץ נבטי מאש (נבטים סיניים), נבטי אלפלפא, ונבטי סויה

4

אבטיח
לחץ >>
לאבטיח אנרגיה קרה מאוד. תכונה זו באה לידי ביטוי בייחוד כאשר מכניסים אבטיח למקרר – הוא 'סופג' אליו את הקור והתחושה שלו בפה קרה במיוחד. היתרון הנוסף באבטיח הוא ריבוי הנוזלים שבו, אכילה שלו מסייעת להחזיר לגוף נוזלים שמתאדים בזיעה

5

לימונית, מנטה ונענע
לחץ >>
עשבי תה ותיבול בעלי אנרגיה קרירה. הוספה של אלה לקנקן שתייה תיתן למים טעם מרענן ותעזור לסלק עודף חום מהגוף.

6

עשב חיטה
לחץ >>
מיץ עשב חיטה נחשב למזין מאוד. כמות קטנה שלו מרכזת כמות אדירה של מינרלים וויטמינים וצריכה שלו תסייע להחזרת המינרלים והוויטמינים שהולכים לאיבוד בהזעה. בנוסף, עשב חיטה נחשב למקרר מאוד.

7

לימון
לחץ >>
מיץ לימון הוא בעל אנרגטיקה קרה ומסייע בקירור הגוף. יחד עם זאת, הטעם החמוץ ברפואה הסינית הוא טעם בעל אופי 'מכווץ' עם תנועה הפוכה לדינמיקה של היאנג שמבטא התרחבות והתפשטות, לכן כדאי לצרוך ממנו כמויות קטנות ומבוקרות

8

נבט חיטה וסובין חיטה
לחץ >>
בעלי אנרגיה קרירה ומסייעים בהחזרת מינרלים לגוף

גם חברים שלך יכולים לעבור את הקיץ בשלום !
תהיה חבר ושתף איתם עכשיו

שיתוף ב whatsapp

גם חברים שלך יכולים לעבור את הקיץ בשלום!
תהיה חבר ושתף איתם עכשיו

שיתוף ב whatsapp

עקבו אחרינו גם ברשת!

עקבו אחרינו גם ברשת!