fbpx

מגזין בריאות ורפואה טבעית

אצלך בטלפון | פעם בחודש

גיליון מס' 8 - מאי 2019


מדוע חשוב לעשות ניקוי רעלים?

דיאטת ניקוי רעלים היא דבר חשוב לאחר כל ארוחות החג הכבדות שגוררות עמן בדרך כלל תחושת כבדות ואי נוחות ביטנית שעשויות להימשך ימים.

בקצרה | מה מופיע במגזין

על מנת לעזור לגוף לעבוד כראוי כל מה שעלינו לעשות הוא לאפשר למערכות הניקוי הכוללות את הכבד, כליות, ריאות, מעיים, עור ולימפה להתייעל בסילוק הרעלים.


איך נעשה זאת?

שלב ראשון- נפחית בכמות רעלים שנכניס לגוף.
החל מהמזון, תרופות, ריסוסים, תכשירי ניקוי וקוסמטיקה.

בשלב שני - נשלב תזונה טבעית ולא מתועשת וצמחים התומכים במערכות פינוי רעלים.
גם תרגילי נשימה באוויר הצח ותרגול גופני יכולים לשפר את רמת האנרגיה בגוף ומצב הרוח ובכך לתרום לתפקוד טוב יותר של מערכת העיכול.


מהיכן מגיעים הרעלים?

חומרים משמרים, צבעי מאכל ומזון מעובד ומתועש.

מזון מטוגן שמכיל שומן טרנס ושומן רווי יכול להוות סכנה.

מזון שבא במגע עם מתכות וכלים רעילים כגון אוכל המאוחסן בכלי אלומיניום (תבניות חד פעמיות) או אוכל חם ושומני שמאוחסן בכלי פלסטיק.

משקאות אלכוהוליים שמפריעים לתפקוד תקין של הכבד.

ארוחות כבדות שמייצרות עומס על מערכת העיכול שמובילות לכך שקצב נטרול וניקוי הרעלים לא עומד בקצב חדירת הרעלים החדשים לגוף.

רוצה לקבל עדכונים על כל מה שבריא לדעת?
לחצי על הלינק
ואת בתוך הקבוצה הכי בריאה ברשת

הרשמי עכשיו לקבוצה- מספר מקומות מוגבל


כיצד ניתן לעזור לגוף לנקות את הרעלים לבד?

המערכות האחראיות על ניקוי הרעלים הן מערכות הנשימה, שתן, העור וכמובן מערכת העיכול - שכוללת גם את הכבד האחראי על סינון הרעלים.

בכדי להקל על תפקודו, מומלץ לפתוח תחילה בצום קל שיאפשר לתהליך העיכול להתבצע.

בהמשך מומלץ לשלב את המזונות הבאים:

מים
שתיית מים יכולה לסלק ולדלל חלק גדול מן הרעלים. כמות המים הרצויה נעה בין 8-12 כוסות ביום. ניתן לשלב חליטות צמחים שתורמות לעיכול תקין.
סיבים תזונתיים
סיבים תזונתיים עוזרים באיסוף והוצאת העודפים המיותרים בגוף בכך שמקרצפים את דפנות המעי ומזרזים את היציאות. סיבים תזונתיים מצויים בירקות, פירות ודגנים מלאים.
לימון
מיץ מחצי לימון מדולל במים פושרים על הבוקר יכול לעזור לגוף בפינוי רעלים. הטעם החמוץ עוזר בהנעה של הכבד, מכווץ ומפעיל את כיס המרה, ומשחרר מיצי מרה – ובכך תורם לתפקוד תקין של הכבד.
עלים ירוקים
העלים הירוקים ידועים כקלים לעיכול, משפרים את פעילות המעיים, משביעים ומהווים מקור טוב לכלורופיל. שייק עלים ירוקים עם פאפיה שמכילה אנזימי עיכול, יכול להיות משקה מצוין לניקוי הגוף ולחיזוקו.
מזון אורגני
מזון הגדל בצורה טבעית, ללא שימוש בחומרי הדברה כימיים, הוכח כמקטין את השכיחות למחלות כרוניות. לכן מומלץ לצרוך כמה שיותר ירקות אורגניים ובמיוחד עלים.
דגים קטנים
מזונות מן החי מהווים כמקור גדול לרעלים – כגון בשר, מוצרי חלב ואפילו דגים. ארוחת דגים אחת עשויה להכיל את כל הרעלים שהדג צבר במשך חייו. לכן מומלץ להעדיף דגים קטנים (סרדינים וכדו') המכילים פחות רעלים מהגדולים (טונה).
הקודם
הבא

דגשים נוספים

ארוחות מוקדמות - תהליך העיכול אורך בין 4-6 שעות, זאת אומרת שאחרי חצות הכבד כבר בשיאו. לכן לא מומלץ לאכול ארוחת ערב לאחר השעה 19:00 וכמובן חשוב להקפיד על ארוחות קלות לעיכול.

פעילות גופנית סדירה וקבועה - שילוב פעילות ספורטיבית במהלך השבוע ואפילו עיסוי יעזרו להניע את מערכת הלימפה ולקדם את הוצאת הרעלים מהגוף.

מגזין בריאות ורפואה טבעית

אצלך בטלפון | פעם בחודש

גיליון מס' 8 - מאי 2019


מדוע חשוב לעשות ניקוי רעלים?

דיאטת ניקוי רעלים מהגוף היא דבר חשוב לאחר כל ארוחות החג הכבדות שגוררות עמן בדרך כלל תחושת כבדות ואי נוחות ביטנית שעשויות להימשך ימים.

בקצרה | מה מופיע במגזין

על מנת לעזור לגוף לעבוד כראוי כל מה שעלינו לעשות הוא לאפשר למערכות הניקוי הכוללות את הכבד, כליות, ריאות, מעיים, עור ולימפה להתייעל בסילוק הרעלים.

איך נעשה זאת?

שלב ראשון- נפחית בכמות רעלים שנכניס לגוף. החל מהמזון, תרופות, ריסוסים, תכשירי ניקוי וקוסמטיקה.

בשלב שני - נשלב תזונה טבעית ולא מתועשת וצמחים התומכים במערכות פינוי רעלים.
גם תרגילי נשימה באוויר הצח ותרגול גופני יכולים לשפר את רמת האנרגיה בגוף ומצב הרוח ובכך לתרום לתפקוד טוב יותר של מערכת העיכול.


מהיכן מגיעים הרעלים?

חומרים משמרים, צבעי מאכל ומזון מעובד ומתועש.

מזון מטוגן שמכיל שומן טרנס ושומן רווי יכול להוות סכנה.

מזון שבא במגע עם מתכות וכלים רעילים כגון אוכל המאוחסן בכלי אלומיניום (תבניות חד פעמיות) או אוכל חם ושומני שמאוחסן בכלי פלסטיק.

משקאות אלכוהוליים שמפריעים לתפקוד תקין של הכבד.

ארוחות כבדות שמייצרות עומס על מערכת העיכול שמובילות לכך שקצב נטרול וניקוי הרעלים לא עומד בקצב חדירת הרעלים החדשים לגוף.

רוצה לקבל עדכונים על כל מה שבריא לדעת?

לחצי על הלינק
ואת בתוך הקבוצה הכי בריאה ברשת

הרשמו עכשיו לקבוצה - מספר מקומות מוגבל


כיצד ניתן לעזור לגוף לנקות את הרעלים לבד?

המערכות האחראיות על ניקוי הרעלים הן מערכות הנשימה, שתן, העור וכמובן מערכת העיכול - שכוללת גם את הכבד האחראי על סינון הרעלים.

בכדי להקל על תפקודו, מומלץ לפתוח תחילה בצום קל שיאפשר לתהליך העיכול להתבצע.

בהמשך מומלץ לשלב את המזונות הבאים:

מים
שתיית מים יכולה לסלק ולדלל חלק גדול מן הרעלים. כמות המים הרצויה נעה בין 8-12 כוסות ביום. ניתן לשלב חליטות צמחים שתורמים לעיכול תקין.
סיבים תזונתיים
סיבים תזונתיים עוזרים באיסוף והוצאת העודפים המיותרים בגוף בכך שמקרצפים את דפנות המעי ומזרזים את היציאות. סיבים תזונתיים מצויים בירקות, פירות ודגנים מלאים.
לימון
מיץ מחצי לימון מדולל במים פושרים על הבוקר יכול לעזור לגוף בפינוי רעלים. הטעם החמוץ עוזר בהנעה של הכבד, מכווץ ומפעיל את כיס המרה, ומשחרר מיצי מרה – ובכך תורם לתפקוד תקין של הכבד.
עלים ירוקים
העלים הירוקים ידועים כקלים לעיכול, משפרים את פעילות המעיים, משביעים ומהווים מקור טוב לכלורופיל. שייק עלים ירוקים עם פאפיה המכילה אנזימי עיכול יכול להיות משקה מצוין לניקוי הגוף ולחיזוקו.
מזון אורגני
מזון הגדל בצורה טבעית, ללא שימוש בחומרי הדברה כימיים, הוכח כמקטין את השכיחות למחלות כרוניות. לכן מומלץ לצרוך כמה שיותר ירקות אורגניים ובמיוחד עלים.
דגים קטנים
מזונות מן החי מהווים כמקור גדול לרעלים – כגון בשר, מוצרי חלב ואפילו דגים. ארוחת דגים אחת עשויה להכיל את כל הרעלים שהדג צבר במשך חייו. לכן מומלץ להעדיף דגים קטנים (סרדינים וכדו')המכילים פחות רעלים מהגדולים (כמו הטונה).
הקודם
הבא

דגשים נוספים

ארוחות מוקדמות - תהליך העיכול אורך בין 4-6 שעות, זאת אומרת שאחרי חצות הכבד כבר בשיאו. לכן לא מומלץ לאכול ארוחת ערב לאחר השעה 19:00 וכמובן חשוב להקפיד על ארוחות קלות לעיכול.

פעילות גופנית סדירה וקבועה - שילוב פעילות ספורטיבית במהלך השבוע ואפילו עיסוי יעזרו להניע את מערכת הלימפה ולקדם את הוצאת הרעלים מהגוף.

מדריך לניקוי רעלים ב-7 ימים

מדריך לניקוי רעלים ב-7 ימים

יום ראשון - מיצים

הירקות והפירות המומלצים להכנת המיצים הינם- גזר, שורש סלרי וסלק. שלושתם ירקות שורשיים ובעלי תכונה אדמתית שמחזקת את מערכת העיכול. כמו כן, הסלק ידוע בהשפעתו לניקוי וחיזוק הדם והכבד.

חשוב – כמובן שלא מדובר במיצים קנויים אלא במיצים ביתיים מירקות טריים.

כעת ניתן להוסיף לתפריט גם אורז מלא שידוע בהשפעתו הבריאותית מאחר והוא מכיל חומרים חיוניים לגופנו, כגון סיבים תזונתיים שמנקים את דפנות המעיים ומסייעים להוצאת הפסולת מגופנו. 
חשוב לצרוך אורז מלא שתהליך העיכול שלו איטי יותר מאשר האורז הלבן. במהלך אכילת אורז לבן, התאים משחררים כמויות מבוקרות של סוכרים וישנה תחושה של שובע ונשמר איזון סוכרי בגוף.

חשוב לדעת

א.טריות המזון (האורז) חיונית להצלחת הניקוי

ב.יש להימנע מתיבול האורז המלא על מנת לשמר את הניטרליות במערכת העיכול

ג.יש להימנע משימוש בשמן (במידה וקשה – ניתן להשתמש במעט שמן זית איכותי)

יום שני-שלישי
אורז מלא

יום שני - שלישי
אורז מלא

כעת ניתן להוסיף לתפריט גם אורז מלא שידוע בהשפעתו הבריאותית מאחר והוא מכיל חומרים חיוניים לגופנו, כגון סיבים תזונתיים שמנקים את דפנות המעיים ומסייעים להוצאת הפסולת מגופנו.
חשוב לצרוך אורז מלא שתהליך העיכול שלו איטי יותר מאשר האורז הלבן. במהלך אכילת אורז לבן, התאים משחררים כמויות מבוקרות של סוכרים וישנה תחושה של שובע ונשמר איזון סוכרי בגוף.

חשוב לדעת

א.טריות המזון (האורז) חיונית להצלחת הניקוי

ב.יש להימנע מתיבול האורז המלא על מנת לשמר את הניטרליות במערכת העיכול

ג.יש להימנע משימוש בשמן (במידה וקשה – ניתן להשתמש במעט שמן זית איכותי)

יום רביעי - שביעי
סלט ירקות

ביום הרביעי, ניתן להוסיף לתפריט סלט ירוק, שמורכב משלל עלים ירוקים בהתאם להעדפות אישיות:
חסה, בזיליקום, רוקט, כוסברה, פטרוזיליה, עלי סלרי, תרד וכדו'.

העלים הירוקים עשירים בכלורופיל, שתרומתו העיקרית הוא כנוגד חמצון. בנוסף, תורמים רבות לניקוי המעיים והדם.
כמו כן, שילוב של עלים ירוקים שעשירים בסיבים תזונתיים מסייעים לפעילות תקינה יותר של מערכת העיכול ולניקוי המעיים מפסולת מיותרת.

סגולות נוספות של העלים: הם נטולי שומן ודלי קלוריות, ולכן ניתן לצרוך כמות גדולה שלהם ללא הגבלה. כמו כן, אכילה של העלים מייצרת בגוף תחושת שובע ורעננות, אך בעיקר קלילות.

מומלץ – לא לתבל את הסלט בתבלינים. כן מומלץ וניתן להוסיף לו לימון שחמיצותו ידועה בהשפעתו על הכבד והפעלתו התקינה.

גם חברים שלך יכולים להיות בריאים יותר!
שתפי איתם את המגזין

שיתוף ב whatsapp
אתר קליניקה - כל המידע והמומחים בעולם הבריאות הטבעית, טיפול טבעי ומה שבאמת חשוב לגוף שלך.

גם חברים שלך יכולים להיות בריאים יותר!
שתפי איתם את המגזין

שיתוף ב whatsapp
אתר קליניקה - כל המידע והמומחים בעולם הבריאות הטבעית, טיפול טבעי ומה שבאמת חשוב לגוף שלך.

עקבו אחרינו גם ברשת!

עקבו אחרינו גם ברשת!